jens.ebinger Geschrieben 15. Oktober 2006 Geschrieben 15. Oktober 2006 Hallo. Was haltet ihr für folgende Aufgabe ein angemessenes Gehalt. Stelle ist in Deutschland, auch wenn die Beschrebung englisch ist. Ciao. -------------------------------------------------------------------------------------------------- Responsibilities: Shared service Helpdesk, end user PC/LAN support Additionally supporting about 60 home offices across Germany and more then 30 home offices in Eastern Europe You will be responsible for supporting all sites above within the existing team Primary Tasks PC Support: - Install new and maintain existing PC’s and notebooks - Implement and attach periphery equipment like modems, PCMCIA and others - Support PC users locally and remote Primary Tasks LAN Support: - Perform cross-connects in data closets - Make network connection to printers, PC’s and other network devices - Troubleshoot network problems within the LAN Primary Tasks Helpdesk: - Manage and keep up-to-date trouble tickets - Remote problem solving on the phone - First level support for all IT request on the helpdesk Profile: Experience in PC hardware troubleshooting and repair Experience in PC software, particularly: - Windows OS - MS Office suite - SMS, NAI, ePO and Remedy experience a plus Basic understanding of LANs/WANs, associated equipment and cabling - Any telecom experiences a plus Experience with VPN and wireless solutions Technical education in information systems Administrative: - Able to listen to, understand and respond to customers of all levels in a timely and professional manner - Strong interpersonal skills and customer orientation - Excellent verbal and written communication skills - Experience managing multiple projects with diverse requirements and competing priorities Bilingual skills is a must (English & German) Long time experience in all areas above -------------------------------------------------------------------------------------------------- Zitieren
Moeki Geschrieben 18. Oktober 2006 Geschrieben 18. Oktober 2006 Die letzten beiden Anforderungen hast du gelesen? Ich denke, dass ist ne 1Man Show, insofern würde ich hoch ansetzen. Branche? Zitieren
jens.ebinger Geschrieben 18. Oktober 2006 Autor Geschrieben 18. Oktober 2006 Ich denke, dass ist ne 1Man Show Shared service Helpdesk Klingt eher nach nen Team. insofern würde ich hoch ansetzen. Branche? Elektronik, denke ich. Was ist "hoch ansetzen" in EUR Zitieren
Empfohlene Beiträge
Dein Kommentar
Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.